Kas ehitusmaavarasid on Rail Baltica rajamiseks ikka piisavalt? Aas: vaja on avada uusi karjääre
Väo karjäär

Kas ehitusmaavarasid on Rail Baltica rajamiseks ikka piisavalt? Aas: vaja on avada uusi karjääre

Rail Baltica planeeringut arvesse võttes on teada, et projekt läheb esialgselt plaanitud eelarvest oluliselt kallimaks. Lisaks kõikidele muudele hädadele on lisandunud veel üks probleem – liiva ja kruusa puudumine. Kui Harjumaal veel materjali jagub, siis Raplamaal ollakse juba suhteliselt hirmu piiril. 

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas tõdes Riigikogu infotunnil, et materjali osas on tõepoolest õige see, et vajadused trassi rajamiseks on suured. “Kõige parem olukord on hetkel Harjumaal, siis Raplamaa ning nendele järgneb Pärnumaa. Kui vaadata Eestit tervikuna, siis ka Harjumaa olukord on selline, et siin oleks vaja avada uusi karjääre, sest siinsete karjääride aeg hakkab täis saama. Täiendavaid karjääre on Eestisse igal juhul vaja,” rääkis Aas. 

Aasa sõnul on hetkel käimas tööd karjääridega kogu trassi ulatuses. Lisaks tegelevad teadlased sellega, et tulevikus kasutada ühe võimalusena trassi rajamisel aherainet. 

 Mis puudutab venimist, siis üks suuremaid põhjuseid oli Aasa sõnul see, et projekteerimisprotsessi ei juhitud kolmes Balti riigis eraldi, vaid sellega tegeles keskorganisatsioon. “Tänaseks on tõuke andnud see, et riigid tegelevad teemaga enda initsiatiivil. Mõnede protsesside puhul oleme jõudnud ka hangeteni,” rääkis Aas.

Edasi lugemiseks https://arileht.delfi.ee/artikkel/94978573/kas-ehitusmaavarasid-on-rail-balticu-rajamiseks-ikka-piisavalt-aas-vaja-on-avada-uusi-karjaare

Allikas: arileht.delfi.ee